Wednesday, July 16, 2008

Komitmen menulis blog

Minggu ini saya tidak mempunyai banyak masa yang terluang untuk menghasilkan penulisan untuk dimuatkan dalam blog. Sejak blog ini diwujudkan, komitmen untuk menulis semakin tinggi. Setiap hari memikirkan apa isu yang hendak digarap bagi tatapan pembaca. Setakat hari ini, saya merasa puas kerana apa yang saya tulis dalam blog ini menjadi bacaan dan rujukan dari semua peringkat. Tujuan utama saya menulis dalam blog adalah untuk berkongsi dan menyebarkan ilmu atau apa yang saya tahu kepada semua, mungkin terdapat kekurangan dalam penulisan saya. Minggu ini, saya menghadiri kursus metodologi penyelidikan PhD di ILQam, Shah Alam. Kursus yang menyiapkan bakal-bakal pelajar PhD dengan ilmu asas untuk membuat penyelidikan dengan baik dan betul. Kursus ini memang banyak membantu saya memahami dengan lebih lanjut keadah penyelidikan yang akan saya gunakan nanti semasa menyambung pelajaran di peringkat PhD di UM. Dalam kesibukan berkursus, saya mencari masa untuk meninjau-ninjau blog untuk dikemas kini. Semoga apa yang dihasilkan memberi manfaat kepada semua dan saya amat mengalu-alukan pandangan dari semua untuk memperbaiki kelemahan blog ini. SELAMAT MEMBACA!.

No comments:

PEMBAHARUAN SISTEM PENDIDIKAN TRADISIONAL ISLAM DAN GERAKAN ISLAMISASI ILMU

PEMBAHARUAN SISTEM PENDIDIKAN  TRADISIONAL ISLAM DAN GERAKAN ISLAMISASI ILMU                    Oleh Prof Madya Dr. Abdul Halim Ram...